1000 motorfietsen

Hier kun je over van alles kletsen wat niet met verkeer te maken heeft.
Plaats reactie
Maatje
Circuit
Circuit
Contacteer:

1000 motorfietsen

Ongelezen bericht door Maatje » 05 jun 2011, 12:10

LEEUWARDEN - Leeuwarders Dirk Dijkstra en Jane Cohen worden zondag door zo'n duizend Harley-rijders uitgezwaaid als ze vertrekken naar het Indonesische Amurang.

De motorrijders zijn dit weekeinde in Leeuwarden bijeen op camping De Kleine Wielen. Aan het einde van de ochtend komen ze massaal naar de Nieuwestad om Dijkstra en Cohen uitgeleide te doen.

Die maken op klassieke Harley's een 25.000 kilometer lange sponsortocht voor de Stichting Amurang, die op Sulawesi een nieuw kindertehuis wil bouwen.
Delight, delight...
Als een zeer traag rollende donderslag hoorde ik de stoet naderen. De flat trilde onder de in gestaag tempo voortschrijdende lange sliert motorrijders, die een uur geleden langsreed in baksteenformatie.
Sirene's, twee Kenworth trucks (zonder oplegger) met meertonige claxons en om de gelederen te sluiten, een zootje Cougars :D , Pontiac's :D , Lincoln Continentals :D en wat dies meer zij...
De motoren waren uigedost met vlaggen van over de hele wereld.
Mijn koffie, toast en scrambled eggs liet ik in de steek en heb me een kwartiertje nat laten regenen op m'n balkonnetje. Prachtig gezicht, en misschien nog wel een prachtiger geluid... Zoveel motorrijders...

Zo zo zo jammer dat mijn fototoestel kapot is en dat ik niet tijd genoeg had om mijn camera in te stellen...

(NB: Op de drukkerij waar ik werkte, sponsorden we dit weeshuisproject)

Maatje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Re: 1000 motorfietsen

Ongelezen bericht door Maatje » 11 jun 2011, 09:48

Wel, ik las in de krant vanmorgen dat de reis is afgebroken, wordt wellicht niet hervat. De Harley van Dirk Dijkstra is in Duitsland van achteren op de autobahn door een vrachtwagen aangereden. Hele achterkant onder de vrachtwagen. De matrassen en dekens achterop de motor hebben als buffer gefungeerd. Er wordt niets gezegd over verwondingen of letsel aan de motorrijder zelf, dus ik neem aan dat het wat dat betreft meevalt.
Er werd gerept over met een andere Harley de reis voort te zetten, maar de vergunning die ze hebben om China in te mogen, staat op kenteken en het blijkt erg lastig om dat om te zetten.

Plaats reactie

Terug naar “Niets met verkeer te maken”