O'Brien

Hier kun je over van alles kletsen wat niet met verkeer te maken heeft.
Plaats reactie
JFKennedy
Autoweg
Autoweg

O'Brien

Ongelezen bericht door JFKennedy » 01 jan 2010, 15:04

Zoals een aantal van jullie uit een ander topic waarschijnlijk al hadden begrepen ben ik de afgelopen dagen druk bezig geweest met het opnemen van een aantal nummers met m'n bandje. Vier dagen lang leek er geen einde te komen aan het eindeloos inspelen van alle partijen voor alle nummers en het vervolgens bij elkaar brengen van deze aparte tracks tot een goed geheel.

Elke dag zijn we om 08:00 's ochtends begonnen om pas 19 uur later weer wat slaap te zoeken, om vervolgens vijf uur later weer op te staan. In combinatie met oudejaarsnacht gister avond komt het totaal aantal geslapen uren voor deze week dan ook op een zeer laag aantal uit :p.

Een aantal van jullie toonde zich zeer geinteresseerd (bedankt!) en was erg benieuwd naar het eindresultaat. Ik laat jullie dan ook niet verder in spanning, hieronder vind je de drie nummers! Een vierde nummer stond op het programma maar door tijdgebrek zullen we die helaas pas kunnen opnemen bij de volgende sessie ergens in juli. Ongetwijfeld zal dit niet de muziek zijn waar jullie allen naar zouden luisteren maar desalnietemin zouden we vraag horen wat jullie ervan vinden. Voor alle duidelijkheid: zowel de muziek als de tekst zijn zelf geschreven.

Together: http://www.youtube.com/watch?v=LasUuQIJFJc

a Session of Congress: http://www.youtube.com/watch?v=2MB2Cw5h1iQ

War is Peace:http://www.youtube.com/watch?v=Y8ZzBYFYknc
30 Juli 2009 - Theorie Rijbewijs B - GESLAAGD
24 Augustus 2009 - 20:00 - Eerste praktijkles
10 December 2009 - 09:50 - TTT - GESLAAGD
15 December 2009 - 09:50 - Praktijkexamen - GEZAKT
5 Januari 2010 - 14:55 - Praktijkexamen - GESLAAGD

Maatje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Re: O'Brien

Ongelezen bericht door Maatje » 01 jan 2010, 19:24

Dag Bob,

Nouuu, dit doet me toch wel denken aan vroeger, hoor!

Een "oordeel" geven vind ik moeilijk, omdat het zich nog in (een experimenteel) beginstadium bevindt. Hier en daar nog wat oneffenheden (dat stoort mij overigens niet, ik vind het wel leuk om de mens in de muziek te horen :-) ), maar ook leuke bridges en achtergrondriedeltjes die de boel wat breken.
En dat slaaptekort hoort er gewoon bij... véél koffie drinken ;-)

Bedankt dat je de links hebt geplaatst, ik was wel benieuwd. :D

JFKennedy
Autoweg
Autoweg

Ongelezen bericht door JFKennedy » 01 jan 2010, 20:33

Bedankt!

Die oneffenheden, tja, dat blijft een probleem :p.

Vooral bij 'Together' merk je vaak dat de gitaar net iets te snel of net iets te laat inzet in vergelijking met de drumpartij en/of de basslijn. Ondanks dat het nummer misschien redelijk normaal en makkelijk doet klinken, zitten er wel degelijk zeer pittige elementen in waardoor het erg moeilijk is om die juist uit te voeren.

Normaal gesproken is er altijd wel iets van een zogenaamde 'backing-track' (een drumpartij of basslijn) waar je je tijdens het opnemen op kan focussen en waardoor je precies weet wanneer je weer een snaar moet aanslaan. Echter, in dit nummer zijn er een aantal stukken waar die gehele backing track ontbreekt waardoor het geheel op gevoel moet worden ingespeeld.

Doorgaans heeft de mens voldoende ritme om aan te voelen wat een maat is of hoelang een noot duurt. Alleen zitten er in dit nummer een groot aantal 1/8 noten waardoor het zeer lastig is om deze volledig correct in te spelen. En ook al verschilt het dan misschien soms net een achtste noot, dat verschil hoor je vervolgens heel duidelijk. Daarnaast zitten er een aantal verschillende lastige handelingen in het nummer, zoals hammer-ons en tremelo-picking waardoor het er ook zeker niet makkelijker op wordt :p.

Maargoed we blijven oefenen, en als je dat maar lang genoeg doet dan wordt het spelen van een nummer een automatisme. Dit gaat meestal ten koste van 'het gevoel', en of dat een goede ontwikkeling is betwijfel ik, maar het zal het correct inspelen van nummers bevorderen.

Misschien dat we over een half jaar weer een aantal nummers publiceren, kijken of het dan beter is geworden.

Nogmaals bedankt voor de complimenten ;)

Maatje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maatje » 01 jan 2010, 22:02

Hoi,

Ik denk niet dat de nummers makkelijk klinken.

Als de backing-track wegvalt kan een metronoom dit oplossen (uiteraard niet mee opgenomen, of anders weghalen).
Ik weet van mijzelf dat in live-optredens dit alles zonder metronoom moet gebeuren (en dat je moet vertrouwen op het ritmegevoel van de drummer/basspeler), en je een vaste tap-voet moet ontwikkelen (of een heup-klap o.i.d.). En vooral ritmisch moet meebewegen met alles, dat scheelt soms alles...
1/8ste noten zijn niet wereldvreemd in een song die in beginsel in een andere time is geschreven, ze maken en nummer vaak heel dynamisch, dus OEFENEN! ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)

Ja, als je tremolo etc. gaat gebruiken, dan moet je je spel daaraan aanpassen.

Ik denk niet dat het "automatisme" een nummer minder doet klinken. Ik denk zelfs dat je met het automatisme meer inzicht krijgt in / en meer durf krijgt om een eigen gevoel toe te voegen aan je bestaande nummer, juist OMDAT je het nummer al zo goed kent. Dan krijgt het een eigen vorm.

O, en ik ben zeker weer benieuwd naar de volgende songs! Hartstikke leuk dat je bezig bent met muziek, dat maakt het leven toch een stuk leuker tussen al dat gestudeer en gewerk en de zorgen etc. (!3

beyon66
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door beyon66 » 02 jan 2010, 09:10

:D hey bedankt vvor je felicitatie.....maar ik wil je alle beste wensen op 5 januari !!jij gaat ook halen
gewoon je best doen en rij net als jij gewend bent.. :D
success :D :-)

beyon66
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door beyon66 » 04 jan 2010, 20:43

beyon66 schreef::D hey bedankt vvor je felicitatie.....maar ik wil je alle beste wensen op 5 januari !!jij gaat ook halen
ga je nog examen doen morgen!!!!????

JFKennedy
Autoweg
Autoweg

Ongelezen bericht door JFKennedy » 04 jan 2010, 20:52

beyon66 schreef:
beyon66 schreef::D hey bedankt vvor je felicitatie.....maar ik wil je alle beste wensen op 5 januari !!jij gaat ook halen
Geen idee! :(

Volgens mij wordt dat door het CBR per uur bekeken. Dus volgens mij is het prima mogelijk dat ik morgen om 13:30 gewoon nog les heb (met de gedachte dat ik om 15:00 examen heb) maar dat ik plotseling te horen krijg dat het ook voor dat uur niet door gaat.

Het is echter wel zo dat mijn instructeur 's ochtends om 10:00 ook al een examen heeft staan dus misschien dat hij al iets eerder weet wat het CBR met de sneeuw gaat doen. Als het wel doorgaat zal mijn examen waarschijnlijk ook wel doorgaan, de gladheid en hoeveelheid sneeuw op de wegen neemt af zolang het droog blijft, de temperatuur iets stijgt en het verkeer over de weg rijd. Echter als dat examen 's ochtends vroeg wordt afgelast hoeft dat natuurlijk niet per definitie te betekenen dat die van mij 's middags ook niet doorgaat.

Ik zie 't wel ;)

De bananen, champagne en fotocamera staan hoe dan ook al klaar :D

rafa
Buiten bebouwde kom
Buiten bebouwde kom

Ongelezen bericht door rafa » 04 jan 2010, 21:03

JFKennedy schreef:
beyon66 schreef:
Geen idee! :(

Volgens mij wordt dat door het CBR per uur bekeken. Dus volgens mij is het prima mogelijk dat ik morgen om 13:30 gewoon nog les heb (met de gedachte dat ik om 15:00 examen heb) maar dat ik plotseling te horen krijg dat het ook voor dat uur niet door gaat.

Het is echter wel zo dat mijn instructeur 's ochtends om 10:00 ook al een examen heeft staan dus misschien dat hij al iets eerder weet wat het CBR met de sneeuw gaat doen. Als het wel doorgaat zal mijn examen waarschijnlijk ook wel doorgaan, de gladheid en hoeveelheid sneeuw op de wegen neemt af zolang het droog blijft, de temperatuur iets stijgt en het verkeer over de weg rijd. Echter als dat examen 's ochtends vroeg wordt afgelast hoeft dat natuurlijk niet per definitie te betekenen dat die van mij 's middags ook niet doorgaat.

Ik zie 't wel ;)

De bananen, champagne en fotocamera staan hoe dan ook al klaar :D
De kans is groot dat het niet doorgaat, maar wij zien het wel!!!
23 nov. Gezakt
Poging 2e
Op:23-12-2009-UITGESTELD
Op:5 januari -2010 UITGESTELD
op..26-01-2010]UiTGESTELD
2FebruariUITGESTELD
15Februari(middag)
GEZAKT(theorie is verlopen)
22-03-2010 Theorie geslagen
26-04-2010 Praktijk examen

pienterpookje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door pienterpookje » 16 feb 2010, 20:47

Lijpe shit! respect hoor! Hou wel van deze stijl. Succes met de band!
En één geluid breekt plots de stilte,
Het komt uit de lucht en botst tegen torens en muren
't is een man aan de beiaard
En hij lijkt wel gek,
Hij speelt een lied dat wel uren mag duren...

Plaats reactie

Terug naar “Niets met verkeer te maken”