Modelbouw auto's

Hier kun je over van alles kletsen wat niet met verkeer te maken heeft.
marjoleine
Circuit
Circuit

Re: Modelbouw auto's

Ongelezen bericht door marjoleine » 27 dec 2009, 14:32

Het houd maar niet op :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Auto rijden is zoveel meer dan instappen en weg rijden!

marjoleine
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door marjoleine » 27 dec 2009, 14:33

And last but not least...

Iets waarvan ik nog niet weet waarvoor het is :roll:

Maatje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maatje » 27 dec 2009, 15:53

Dat ziet er goed uit, Marjoleine! Leuke foto's... it brings back memories... :lol:
Dat laatste ding is één van de twee dingen voor de achterwielen (het vakjargon laat ik aan de experts over... ;-) )

Jouw motor is ook mooi. Zwart met zilver. Die van mij is enkel verschillende soorten zilver. Ook grappig dat jouw onderstel geel is. Je werkt mooi netjes hoor!

En ja, dit is verslavend.... en de winkels waren open, dus...
(tis géén vrachtwagen in ieder geval, want die kan ik niet meer kwijt :? )

marjoleine
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door marjoleine » 28 dec 2009, 17:57

Martha: Het motorblok is inderdaad erugh mooi! En dat mag ook wel! Wat een werk zeg! En owhee als er een druppie zilver op de zwart komt he! :evil: Dan mag de zwart weer open ;-) Het is inderdaad apart dat het onderstel geel is ja. Maar volgens de handleiding hoort het toch echt zo.

Vanmiddag ben ik even met de auto naar Breda gereden om een nieuw potje gele verf te halen ?;l (Het was meer dan een week geleden dat ik zelf achter het stuur zat in de auto :shock: Who hey! Dat was weer even wennen :oops: :-p) En die zon he! :evil: Verdikkie! Die stond een end te steken en laag te zijn :? Pfff... Tuurlijk was Majo weer es haar zonnebril vergeten 8-) dus kon het niet anders dan tegen de zon in kijken. (aangezien ik een mini meisje ben en te klein ben voor de zonneklep ;-) )

Effin... Ik kom aan in Breda, auto mooi netjes geparkeerd (lees: aan de andere kant van het parkeerterrein waar geen auto stond ;-) ) en naar de speelgoedwinkel gelopen. De verf lag achter de kassa dus daar moet je om vragen. Natuurlijk moest ik 'heel even' naar de modelbouwschap gaan kijken om daar vervolgens een kleine 10minuten te gaan staan kwijlen ?,e Ze hadden best wel wat voertuigen van het leger en schepen. Ook stonden er best wat auto's. Zag er leuk uit. Dus ik hard op zoek naar een Opel. Maarja, dat hebben ze dan weer niet! :evil: Ik wil OPEL!!!

Naja... je snapt natuurlijk wel dat ik het niet kon laten om weer een andere modelbouwdoos mee te nemen :oops: :D hihi! Hij is echt zoooo vet! De vorige keer dat ik daar stond had ik hem ook al in me handen gehad, en dan nu toch maar meegenomen. Dus het volgende project ligt ook al klaar ;-) Daarna door gehobbelt naar de kassa en gevraagd om de gele verf. Ook wilde ik nog een grijze mee nemen maar die had ze niet in het assortiment. En omdat ik nu weer een andere modelbouwdoos had meegenomen heb ik even snel gekeken welke verf ik daar voor nodig heb. Ik zag gelijk dat ik weer geel nodig had. Dus voor de zekerheid maar 2 potjes geel meegenomen ;-)

Hier nog wat foto's van wat ik vanochtend heb gedaan aan de T-900:

marjoleine
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door marjoleine » 28 dec 2009, 17:57

Nog 2 foto's

marjoleine
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door marjoleine » 28 dec 2009, 17:59

En de laatste...
Zo ziet hij er nou dus uit. Hij heeft heel de middag staan drogen.
En goddank zijn me katten eraf gebleven ?;t

En nu weer lekker verder prullen! :D

Owh wacht... Nu vergeet ik me nieuwste aanwinst :lol:
(incl. de twee nieuwe potjes gele verf ;-) )

Maatje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maatje » 28 dec 2009, 18:54

Mooi, Marjoleine! Wordt steeds leuker nu, he! :D
Ik vergelijk mijn onderkantje nu steeds met die van jouw, (<--jij zou zeggen: dat klinkt fout ;-) ) en ik ben een beetje jaloers geworden, want jij hebt stickers bij de motor op dat zwarte gedeelte en IK NIET! :evil: ;-)

En haha! Nee, zo'n nieuw project kun je niet laten liggen. Wie was hier erg? :D

Over die lage zon, ik stond doodsangsten uit vandaag... kon zowel buiten als binnen niks meer zien door de overgang van dat felle licht. Zonnebril wel bij me, maar kon er net niet bij... daar had ik niet goed over nagedacht toen ik instapte.

Er zijn wel modelbouw Opels te koop, maar ik ben nog geen recente modellen tegengekomen (wel oudere Opel Corsa's van de jaren 80 en lager).

Ik ga weer even verder met mijn nieuwe project. De hoofdkleur vond ik niks (je kon kiezen: flets-lichtblauw of grijs uit het potje), dus daar heb ik een eigen mengkleur van gemaakt (warm grijs/oud grijs), iets authentieker voor dit dingetje vond ik.

marjoleine
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door marjoleine » 28 dec 2009, 19:38

Het word nu inderdaad wel erg leuk allemaal! :D
Jaja, die onderkantjes he... Dat is wat! Maar sexy dat ze zijn ?;u
Jammer dat je van die truck van jou niet zoveel foto's hebt :( Anders kon
ik ook meer gaan vergelijken ;-) En ja, ik heb 2 stickertjes op het motorblok!
Lekker puh ?,c

Ben blij dat je die krengen niet hebt! :shock: Gij wil nie wete wat voor een ramp dat dat was! :shock: En dan nog zitten ze er naar mijn idee niet goed op! Als ik het zo in het echt bekijk kan het er nog wel mee door. Maar ik heb de foto's terug gekeken op dit forum... en tja... (!1 Not Good :( Moest jij de stickertjes ook aanduwen met van dat vloeipapier? Ik wel. Ik zie daar totaal het nut niet van in :? Die stickerstjes zitten op de meest onmogelijke plaatsen en hoekjes. Ben je al blij dat ze goed zitten en dan moet je ze ook nog gaan aan douwen :? Ik heb dat toch niet gedaan. Ik heb ze zo laten drogen. Dat zal toch ook wel houden? Toch? Naja, ze zitten er hier nog op in ieder geval ;-)

Maare... ik word nieuwsgierig... Wat is jou nieuwe projectje? Of kan ik beter zeggen project? :-p Vliegt het? Rijdt het? Vaart het?

Leuk was de zon vandaag he :( En tja, niet echt slim van je dat je je zonnebril zo hebt weg gelegd dat je er niet bij kan. Ik zet hem dan heel vaak op me hoofd. Kan ik hem zo omlaag schuiven met een hand en weer verder rijden ;-) Maarja, mijn probleem is dan weer dat ik TOCH ga zoeken op de bijrijdersstoel naar me zonnebril ?;e Ik wil nogal wel eens vergeten dat dat ding dan op me hoofd staat... ?;e Ook niet slim dus ;-)

Hmz... Er zijn dus wel Opel's. Dat klinkt interessant. Oude auto's kunnen heel erg mooi zijn! :D

Maatje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maatje » 28 dec 2009, 21:37

Die stickertjes zijn een crime... op mijn motorblok heb ik er één verprutst en zelf moeten naschilderen. Voor de rest zijn ze echt véél te klein! Ik had er geen vloeipapiertje bij, ik deed het met tissue- of wc-papier. Maar wel oppassen dat het er niet mee aftrekt. Daarna ruim overschilderen met respectievelijk mat- of glanslak (en goed laten drogen eerst).

Zonnebril als haarband zeg maar... tja, da's niet zo'n mijn stijl, maar zou vandaag goed zijn uitgekomen....

Oude auto's zijn véél mooier dan nieuwe! Ze doen me namelijk altijd denken aan vroeger, en vroeger was alles beter ;-) ;-) ;-) (duh...)

Mijn nieuwe project... Wie het raadt, krijgt een knuffelsmily :lol:
Hint: Duroplast

JFKennedy
Autoweg
Autoweg

Ongelezen bericht door JFKennedy » 29 dec 2009, 01:17

Medicopter 117 (l)

Wat een prachtserie. Herrinner me nog dat ik er elke zondagavond met me pa naar keek, geweldig! M'n jeugdsentiment komt weer terug haha :p.

Ik ben ondertussen ook lekker creatief bezig, CD opnemen! Wat een chaos, een meter of 100 aan kabels door me kamer door vanuit alle richtingen. Zojuist een liter of 10 aan witte wijn ingeslagen en daarnaast 5kg aan chips. Het beloven een paar lange en vermoeiende dagen te worden. We lopen na 2 dagen opnemen al 3 dagen achter op schema (hoe we dat flikken is ook mij een raadsel :p) dus het ziet er naar uit dat we later dit jaar verder moeten gaan met de opnames.

Hierdoor is ook mijn modelbouw projectje tot een halt komen te staan. Maar als die CD er is ga ik dat zeker eventjes vieren met de aanschaf van me eigen bouwpakket :)
30 Juli 2009 - Theorie Rijbewijs B - GESLAAGD
24 Augustus 2009 - 20:00 - Eerste praktijkles
10 December 2009 - 09:50 - TTT - GESLAAGD
15 December 2009 - 09:50 - Praktijkexamen - GEZAKT
5 Januari 2010 - 14:55 - Praktijkexamen - GESLAAGD

marjoleine
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door marjoleine » 29 dec 2009, 13:44

Martha: Schilder jij die stickertjes over met glans lak? Welke kleurnummer is dat? Ik heb niet eens glans lak of iets doorzichtigs. Wel een goeie tip zeg! :D En oude auto's zijn zeker mooier :D Af en toe zie je er zo wel eens eentje voorbij rijden. Dan zit ik dus weer te kwijlen achter het stuur :roll: En vroeger was inderdaad alles beter ;-)

Hmz... Wat zou jou tweede project toch zijn? Ik denk dat het weer wielen heeft en kan rijden ;-) Volgens mij een auto. Duroplast zegt mij overigens niks. Ik moest gelijk denken aan leukoplast :? ?;e

JFKennedy: Ja, Medicopter is zeker een mooie serie! Ik heb daar zelf ook nog een tijd naar zitten kijken :D Wel grappig dat ik die helikopter hier op me tafel heb liggen.

Zo he! Heb jij het even druk! Phoe! En ik zie het ook al helemaal voor me... Al die kabels door je huis. En natuurlijk geen tijd om eten te koken, vandaar de chips neem ik aan ;-)

En hoe krijg je het voor elkaar om 2 dagen op te nemen en dan al 3 dagen achter op schema te lopen!? :roll: ?,c Ik ben wel benieuwd naar het eind resultaat! :D

Maatje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maatje » 29 dec 2009, 21:35

marjoleine schreef:Martha: Schilder jij die stickertjes over met glans lak? Welke kleurnummer is dat? Ik heb niet eens glans lak of iets doorzichtigs. Wel een goeie tip zeg! :D En oude auto's zijn zeker mooier :D Af en toe zie je er zo wel eens eentje voorbij rijden. Dan zit ik dus weer te kwijlen achter het stuur :roll: En vroeger was inderdaad alles beter ;-)

Hmz... Wat zou jou tweede project toch zijn? Ik denk dat het weer wielen heeft en kan rijden ;-) Volgens mij een auto. Duroplast zegt mij overigens niks. Ik moest gelijk denken aan leukoplast :? ?;e

[/color]
Glanslak van Revell is nummer 1, de matte lak is nummer 2. Ik moest álle onderdelen na-lakken met die doorzichtige lak. Wat een verschil dan weer!

En o ja... ik heb vanavond een decal geprobeerd te lijmen, want het ding plakte niet... NIET DOEN! Het smelt gewoon weg!

Ok, hint twee: Sputnik

Maatje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maatje » 29 jan 2010, 19:29

Voor het verslagje van mijn Chevelle '65:

http://www.leapyear.nl/blondt/blondt-12.htm

Fietsbel
Stapvoets
Stapvoets

Ongelezen bericht door Fietsbel » 29 jan 2010, 19:38

marjoleine schreef:En de laatste...
Zo ziet hij er nou dus uit. Hij heeft heel de middag staan drogen.
En goddank zijn me katten eraf gebleven ?;t

En nu weer lekker verder prullen! :D

Owh wacht... Nu vergeet ik me nieuwste aanwinst :lol:
(incl. de twee nieuwe potjes gele verf ;-) )

Oooh die is prachtig!!!!!! Jeugdsentiment!
Een hart dat niet zo ferm meer slaat
Een stem die niet zo stoer meer praat,
Maar erger nog, een heimwee die niet over gaat....

marjoleine
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door marjoleine » 30 jan 2010, 16:42

Eef: Ja inderdaad. Medicopter is jeugdsentiment! :D Helaas nog geen tijd gehad om er aan te beginnen. Eerst de T-900 maar es afmaken ;-)

Maatje: Wat een ontzettend mooie wagen! En leuk ook dat je die 5 cent op de motorkap had gelegd zodat je kan zien hoe klein het allemaal wel niet is. Je werkt trouwens ontzettend netjes! :D Mooi hoor!!! :D

Plaats reactie

Terug naar “Niets met verkeer te maken”