Aansluiting Ipod op auto radio ?

Hier kun je over van alles kletsen wat niet met verkeer te maken heeft.
Plaats reactie
Pauline88
Autoweg
Autoweg

Aansluiting Ipod op auto radio ?

Ongelezen bericht door Pauline88 » 15 jul 2009, 16:17

Hoi,

even van te voren zeggen, ik heb het topic auto radio + ipod aansluiting al doorgelezen, maar vond daar niet echt mijn antwoord. Ik heb laatst via via gehoord van iemand dat diegene een apart hendeltje/aansluitinkje had, waar die zijn ipod op aan kon sluiten in de auto radio. Nu word ik helemaal kriegel van al die losse cd's, en wil ik zoiets kopen. Ik heb het dus niet over een nieuwe radio/cd speler waar dat spul al ingebouwd zit, maar echt een hendeltje/schakeltje/aansluitinkje ? Kunnen jullie me helpen, wat is het,m hoe heet het, hoe duur, en hoe kom je er aan ?
17-09-08 - Theoriecertificaat in 1 x gehaald
25-09-08 - Eerste Intake-rijles gehad
23-02-09 - Tussentijdse Toets gehad, vrijstelling behaald !
06-03-09 - 1e praktijk-examen... gezakt :(
21-04-09 - 2e praktijk-examen, GESLAAGD !! :D

pienterpookje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Re: Aansluiting Ipod op auto radio ?

Ongelezen bericht door pienterpookje » 15 jul 2009, 18:38

Volgensmij heeft de mediamarkt dat. Je hebt zelfs cassetjebandjes waar je de mp3 speler op aan kan sluiten. Met CD weet ik niet. Ik weet niet of hij mp3 cd's afspeelt? Daar kunnen veel nummers op. Ik heb twee mappen met cd's in de auto. Van kinderliedjes tot klassiek en van Fransje B tot Rammstein en nog veel meer. Maar

Mediamarkt heeft wel een kabeltje meen ik mij te herinneren. Kan google het niet vinden?

Aansluiting I-pod autoradio. Tegenwoordig zijn er radio's met aansluiting voor usb en zelfs met een SD kaart functie.

Hoe dat met jouw radio zit, dat weet ik niet. Immers heb je alleen achter de radio mogelijkheid om aan te sluiten. Dan zal er een kabel achter in de radio moeten komen, en die moet je dan naar voren halen en je I-Pod op aansluiten. Gezien de meeste radio cd speler combies geen front Aux hebben.

Wat ook kan, en dat heeft de BCC een draadoze radio zender, maar die moet je weer niet te dicht bij de radio zetten. Dan schijnt je via die zender je I-pod te kunnen gebruiken? Ik heb voor je gegoogled, want zelf heb ik een Phillips mp3 speler. Het leuke aan dat zendertje is, dat je ook je I-pod oplaadt ik denk dus dat je die zender aansluit op de I-pod en dat je radio dat dan ontvangt. Wel handig.

Maar het kost rond de 70 euro. Dan kan je net zo goed een voordelige radio aanschaffen bij de Halfords of! Zoeken op E-bay of marktplaats.

Succes!
En één geluid breekt plots de stilte,
Het komt uit de lucht en botst tegen torens en muren
't is een man aan de beiaard
En hij lijkt wel gek,
Hij speelt een lied dat wel uren mag duren...

Beginnertje27
Autosnelweg
Autosnelweg

Ongelezen bericht door Beginnertje27 » 15 jul 2009, 21:53

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=109808

Hiermee kun je een i-pod aansluiten op de aux ingang van je autoradio ;-) Als het goed is zit er zo'n ingangetje op je autoradio. Hij ziet er hetzelfde uit als een ingang voor een koptelefoon.
Rijbewijs B sinds 23-10-2008

Wout-Jan
Rij-instructeur
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wout-Jan » 17 jul 2009, 13:03

mja je kan natuurlijk ook gewoon kijken hoe duur een andere auto radio is. waar zo'n aansluiting al aan zit aan de voorkant natuurlijk.
Het kabeltje kost al genoeg, laat staan het fatsoenlijk weg werken van de kabels achter in de radio en de plug naar voren te halen op een mooie manier.
Die dingen zullen inmiddels rond de 40-50 euro kosten verwacht ik zo.

Pauline88
Autoweg
Autoweg

Ongelezen bericht door Pauline88 » 19 jul 2009, 20:00

Ik heb de radio naast me liggen nu (zo'n afneembaar paneel) maar ik zie geen koptelefoon aansluiting ? Zowel aan de voorkant als achterkant niet ? Dan zal hij het denk ik ook niet hebben ? :-p

Ik heb de Kenwood KDC-334...

Dat zal dan een nieuwe radio worden denk ik...

Edit: ik heb de specificaties op google bekeken, hij heeft geen ipod aansluiting, duidelijk :(

pienterpookje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door pienterpookje » 20 jul 2009, 18:46

Jawel meis, maar dan moet de radio er helemaal uit. Niet het frontje, maar de radio zelf. Dan heb je aan de achterkant een gat, en dat heet de AUX. Veel radio's, zeker wat oudere, hebben de aux aansluiting aan de achterkant. Sommige auto's hebben front Aux. Het probleem met die aansluiting achter je radio is, is dat je alle kabels zo moet weg werken. Mijn radio heeft ook de aux aan de achterkant.
En één geluid breekt plots de stilte,
Het komt uit de lucht en botst tegen torens en muren
't is een man aan de beiaard
En hij lijkt wel gek,
Hij speelt een lied dat wel uren mag duren...

Pauline88
Autoweg
Autoweg

Ongelezen bericht door Pauline88 » 09 aug 2009, 13:52

Nou, dat is te ingewikkeld :? Verder dan het frontje vált er niks af te halen namelijk, en ik wil hem ook niet mollen...

Zou het dan het beste zijn om er 1 te kopen met front aux aansluiting ? Gewoon aan de voorkant dus ?
En hoe duur wordt zoiets, zijn er 'aanbevelingen' ? En hoe zet je zo'n radio in je auto zeg maar ?

Plaats reactie

Terug naar “Niets met verkeer te maken”