Kilometer heffing

Je mening over het CBR, de RIS, de veranderingen van het CBR.
Toet
Autosnelweg
Autosnelweg

Re: Kilometer heffing

Ongelezen bericht door Toet » 07 apr 2009, 22:10

Eland-Runner schreef: ben je getrouwd? leuk als je vriendin erachter komt dat je naar de hoeren bent geweest....of wou je zeggen dat je bij die dames alleen koffie drinkt?

Opeens ben ik ontzettend voorstander van het kastje!!!
Begonnen met rijles op 30-07-2008
Theorie examen op 12-12-2008 en geslaagd!
Praktijkexamen op 12-05-2009 1e keer GESLAAGD!!

Eland-Runner
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door Eland-Runner » 08 apr 2009, 00:25

Toet schreef:
Eland-Runner schreef: ben je getrouwd? leuk als je vriendin erachter komt dat je naar de hoeren bent geweest....of wou je zeggen dat je bij die dames alleen koffie drinkt?

Opeens ben ik ontzettend voorstander van het kastje!!!
:lol:
maar dan zonder heffing aub :lol:

Eland-Runner
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door Eland-Runner » 08 apr 2009, 00:46

obiwan schreef:Samenvattend; gewoon een egocentrische hoerenloper met een grote bek dus.
correctie.....
........egocentrische hoerenloper met een grote wagen :lol:
Ik hoop dat jouw trekschuit goed drijft, en ik hoop ook dat je goed kan zwemmen. De natuur is het enige dat ons in leven houdt. Als de poolkappen smelten, stijgt de zeespiegel. Nederland ligt zoals je het weet aan het water. Is een waterrijk landje. Dat is prachtig, maar het is ook een grote vijand. Doordat die spiegel stijgt... is de kans groot dat een deel van Nederland in 2020 is verdwenen.
te veel ''the day after tomorrow gekeken misschien?
als ik mij goed herinner zaten ze hier in de jaren 60 ook al te zeuren over dat Nederland onder water zou komen te staan eind jaren 90, begin 2000.....goh....nog steeds droge voeten...jaren 70 was er weer een theorie dat Nederland eind 2010 onder water zou komen staan... :shock: en nu zit men weer te zeuren over 2020.....als ik dat dus zo mag zien van jou zou Nederland al zeker 2x onder water gestaan hebben.... :lol:
Ik vind niet dat je Instructeur 2 zich moet schamen, althans, niet in dit opzicht. Ik vind dat jij je moet schamen, en als uit je nek kletsen een vak was, chapeau dan was jij een vakman.
vat ik op als compliment
Jij hebt geen respect voor de natuur! Je moest je schamen! De natuur kan niet kiezen, [ lees reclame van ...] wij wel! Is dat eerlijk? Neen! Dus hopelijk zakt jouw slagschip als eerste als ons landje begint te overstromen! Eens kijken of je er dan nog zo overdenkt! Trouwens, die slurpende bakken worden vanzelf verboden...
enigste die er beter word door al die heffingen is NIET de natuur....maar onze schatkist....
en trouwens... wat is beter voor het milieu? een auto die zeker bijna 4x een auto-leven meegaat? of een klein autotje die na 150.000 a 200.000 helemaal op is?
immers.... een auto hoeft toch niet gemaakt te worden? een gigantische kip legt een grote ei. en ojee!!!!! een auto is geboren!!!!!
FOUT! een auto maken kost meer energie , of levert meer vervuiling op als die auto in zijn hele auto-leven kan maken....
ownee :shock: :? .....ze gebruiken ''groene'' energie van essent!!!!! :lol: :roll:
Natuurlijk is kilometerheffing niet leuk, maar ik heb er te weinig kaas van gegeten om er over te oordelen.
dus omdat je te weinig ''kaas'' ervan hebt gegeten, moeten wij dit dus allemaal maar gaan pikken?
ow...wacht...ik las dat de heffing naar kilometer gaat. dus dan maakt het opeens niet meer uit of je met een dikke amerikaanse bak met een 5.7L V8 rondrijd. of met een daihatsu cuore 0,75 3 pitter .... dus met andere woorden...verkeer blijft hoe dan ook ''vervuilend''......

enigste wat vervuilend is is de aanslag na zoveel heffingen op onze bankrekening :roll:

enigste manier om jullie milieufanaten te helpen is om echt overal te wereld de auto te verbieden....
joepie!!! paard en wagen dan maar weer?
we gaan weer terug naar de 16e eeuw zo.

geelhoed
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door geelhoed » 08 apr 2009, 09:57

pienterpookje schreef:Als de poolkappen smelten, stijgt de zeespiegel.
Stijgt het colaniveau als het ijsblokje gesmolten is?

Eland-Runner
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door Eland-Runner » 08 apr 2009, 14:09

of eb en vloed?

met eb staat de zee (water)-niveau heel laag....met vloed. stijgt ie weer.... :shock:
we hebben 365 dagen per jaar ''the day after tomorrow'' scenario :shock:

pienterpookje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door pienterpookje » 08 apr 2009, 16:01

geelhoed schreef:
Absoluut... maar goed... als jullie niet geloven dat ijs wat smelt ergens heen moet... ook goed
En één geluid breekt plots de stilte,
Het komt uit de lucht en botst tegen torens en muren
't is een man aan de beiaard
En hij lijkt wel gek,
Hij speelt een lied dat wel uren mag duren...

geelhoed
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door geelhoed » 09 apr 2009, 06:33

pienterpookje schreef:
geelhoed schreef:
Absoluut... maar goed... als jullie niet geloven dat ijs wat smelt ergens heen moet... ook goed
Ehhhh, absoluut niet. Probeer het eens.
Of als je de Wet van Archimedes kent, kan je het daaruit ook afleiden.

Eland-Runner
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door Eland-Runner » 09 apr 2009, 11:27

Ehhhh, absoluut niet. Probeer het eens.
Of als je de Wet van Archimedes kent, kan je het daaruit ook afleiden.[/quote]

er kunnen 20 wetten voor dit onderwerp bestaan. hier geloven ze of de media, of ander milieu forums.....maar wat jij zegt...is nooit waar.....want tja. ijs smelt toch? moet toch ergens heen? en verder denken ze hier niet meer bij........ ze zien de boompjes, de vogeltjes, de blauwe wolkjes....alles is normaal wat niks met auto, industrie, of wat dan ook wat een beetje in de lucht stoot.......

pienterepookje.......nooit scheikunde/wiskunde lessen gehad?
water heeft dezelfde volume als ijs. als je een blokje ijs laat smelten in een glas cola/water of wat dan ook, houd je exact dezelfde volume over.
doe anders eens zelf de test. neem een glas cola. gooi een ijsklontje erin. daarna een beetje water of ander drankje. en zet een streep op de niveau van de hoogte van het glas water....ijsblokje smelt. en ojee. er blijft hetzelfde volume in je glas :shock:

pienterpookje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door pienterpookje » 09 apr 2009, 11:50

Dus jij beweert dat als al het ijs op de aardbol smelt, er niks gebeurd. Ik geloof dat niet. Als dat zo zou zijn, waarom maken deskundigen zich dan zo een zorgen? Het verdampt echt niet allemaal. Als sneeuw smelt, heb je toch ook grote plassen op straat? Rara hoe kan dat? Als jij denkt dat jij het beter weet dan honderden mensen die hier lang voor hebben gestudeerd, petje af! Dan snap ik niet waarom jij geen tonnen verdiend. Ik geloof niet dat als er duizenden hectares puur ijs smelten, dat totaal geen invloed heeft op de zeespeigel.

Ik heb inderdaad nooit scheikunde gehad, jij wel... maar dat betekend niet dat al die mensen, biologen, natuurkundigen en klimaatdeskundigen het mis hebben. Alleen omdat Eland Runner een theorietje heeft over een ijsklontje.
En hij lijkt wel gek,

Eland-Runner
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door Eland-Runner » 09 apr 2009, 12:45

pienterpookje schreef:Dus jij beweert dat als al het ijs op de aardbol smelt, er niks gebeurd. Ik geloof dat niet. Als dat zo zou zijn, waarom maken deskundigen zich dan zo een zorgen? Het verdampt echt niet allemaal. Als sneeuw smelt, heb je toch ook grote plassen op straat? Rara hoe kan dat? Als jij denkt dat jij het beter weet dan honderden mensen die hier lang voor hebben gestudeerd, petje af! Dan snap ik niet waarom jij geen tonnen verdiend. Ik geloof niet dat als er duizenden hectares puur ijs smelten, dat totaal geen invloed heeft op de zeespeigel.

Ik heb inderdaad nooit scheikunde gehad, jij wel... maar dat betekend niet dat al die mensen, biologen, natuurkundigen en klimaatdeskundigen het mis hebben. Alleen omdat Eland Runner een theorietje heeft over een ijsklontje.
hoe kan de zeespiegel in vredesnaam stijgen, als de totale hoeveelheid water (in welke vorm dan ook) op de aarde NIET meer word?
zolang de milieu-Hype zo sterk blijft. blijven wij meer betalen.

als die biologen, natuurkundigen en klimaatdeskundigen morgen zeggen dat menselijke scheten slecht zijn voor de ozonlaag...en ze voeren een schetenheffing in. ga jij dan meteen druk maken als iemand een scheet laat? en direct aanspreken dat het niet mag en de politie bellen en de man een boete te geven?

het beste voor onze ''natuur'' zou zijn als er helemaal geen mensen meer op de aarde zijn.....geen mens... geen vervuiling toch?

zolang dat wij gebruik maken van fosiele brandstoffen...blijft er hoe dan ook ''vervuiling''.....oja. jij hebt natuurlijk niet vervuild bij het lessen!!!!......

pienterpookje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door pienterpookje » 09 apr 2009, 14:47

:roll:
Jij gelooft dus niet in wat deskundigen zeggen. Ijs in vaste vorm is niet erg, maar als het smelt, dan moet dat toch ergens heen? Dan lost toch niet op in het niks. Ik ga niet verder de discussie met jou aan. Ik geloof er in dat de aarde warmer wordt. Dat bewijs is allang geleverd. Ik geloof er ook in de uitstoot van oudere auto's slechter is dan van de auto's van nu, al dan niet met roetfilter, maar als jij wilt geloven dat het millieu niet naar de kloten kan, dat het geweldig goed gaat met de natuur en dat er niks zo goed is voor de natuur als schadelijke uitstoot van CO2, lekker blijven geloven! Als jij gelooft dat er niks schadelijk is.... en dat ook uranium het gezondste is dat er bestaat, prima toch!

Ik geloof wel in wat deskundigen zeggen.... als het ook inhoudt heeft en onderbouwt is. Vooralsnog is jouw mening niet verder onderbouwt dan je eigen belang.
En hij lijkt wel gek,

Eland-Runner
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door Eland-Runner » 09 apr 2009, 15:10

pienterpookje schreef::roll:
Jij gelooft dus niet in wat deskundigen zeggen. Ijs in vaste vorm is niet erg, maar als het smelt, dan moet dat toch ergens heen? Dan lost toch niet op in het niks. Ik ga niet verder de discussie met jou aan. Ik geloof er in dat de aarde warmer wordt. Dat bewijs is allang geleverd. Ik geloof er ook in de uitstoot van oudere auto's slechter is dan van de auto's van nu, al dan niet met roetfilter, maar als jij wilt geloven dat het millieu niet naar de kloten kan, dat het geweldig goed gaat met de natuur en dat er niks zo goed is voor de natuur als schadelijke uitstoot van CO2, lekker blijven geloven! Als jij gelooft dat er niks schadelijk is.... en dat ook uranium het gezondste is dat er bestaat, prima toch!

Ik geloof wel in wat deskundigen zeggen.... als het ook inhoudt heeft en onderbouwt is. Vooralsnog is jouw mening niet verder onderbouwt dan je eigen belang.
en zo gaat het ook met de ''deskundigen'' ......
o wee de gebeente als er iets anders word gezegd als dat uit hun mond komt... dan praten we niet meer verder erover.

een automotor stoot altijd of nieuw of oud. altijd nog uitlaatgassen uit. een auto van 40 jaar oud vervuilt dus net zo veel als een auto van 1 maandje oud.

en ijs dat smelt.... word NIET meer!!!!!
tjonge, hoe vaak moet dit nog gezegd worden....ijs is een vaste vorm van water. als ijs smel krijg je niet opeens 20% meer water in je glas. maar blijft de hoeveelheid volume exact hetzelfde.
ijs duwt de vloeistof om zich heen weg. dus de massa/volume in dat glas blijft hetzelfde...het smelt, word vloeibaar. en je houd exact hetzelfde over.

heb je de proef al gedaan? ijsklontje vs water...je zult je :shock: niet geloven :roll:

pienterpookje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door pienterpookje » 09 apr 2009, 19:28

Auto's van vroeger rijden op geloodde benzine. Auto's van nu niet meer. Waarom niet? Lood is giftig en schadelijk voor het milieu.

dan

Auto's van nu hebben een roetfilter, katalysator en zijn zuiniger

Auto's van vroeger niet

Oké de grote buiten proportie auto's niet meegerekend...

Maar een nieuwe auto, tegenover een oud brik van 40 jaar oud of van 20 jaar oud, stoot veel meer schadelijke stoffen uit. Wat dacht je waarom mensen die een auto kopen die weinig CO2 uitstoot heeft, in combinatie met weinig energie verbuik, een premie? Vast niet omdat hij net zo schadelijk is als een oude auto.

Overigens blijf ik er bij dat je ijs beter in vaste vorm kan hebben dan in vloeibare vorm. Want als jouw theorie zou kloppen... waarom zijn er dan zoveel deskundigen bang dat de aarde zou overstromen? Dan, sneeuw! Als wij sneeuw in de tuin hebben en dat smelt, dan wordt het wel een natte bende. Maar goed wij zijn het hier niet over eens... dus dan laat de toekomst het maar uitwijzen.
En hij lijkt wel gek,

Eland-Runner
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door Eland-Runner » 09 apr 2009, 23:08

Auto's van vroeger rijden op geloodde benzine. Auto's van nu niet meer. Waarom niet? Lood is giftig en schadelijk voor het milieu.
niet helemaal waar....auto's van vroeger waar de kleppen en dergelijke zijn aangepast ( na een motorrevisie) kunnen op de huidige ongelode benzine rijden :roll:
Auto's van nu hebben een roetfilter, katalysator en zijn zuiniger
tja, wederom half waar..... auto's zijn niet zuiniger....
een auto van 20 a 30 jaar geleden reed ook makkelijk 1 op 16 en meer.....
toen had men ook kleiner autotjes....tegenwoordig word een wagen steeds zwaarder.... een golf 1 van net 800 kilo....of een golf VI van 1.400 kilo.... door alle veiligheidseissen verbruikt de moderne motor steeds meer.....
dan komt nog bij...een roetfilter en katalysator....daar zit edelmetaal in. en dat vervuilt ook....remmen vervuilt ook, file's....vervuilt ook...

en als mijn auto zo erg vervuilend is...waarom voldoet hij wel aan de normen? immers hij is op de weg gekomen. als hij toendertijd niet aan de emmissie-normen voldeed was hij niet op de weg gekomen
Maar een nieuwe auto, tegenover een oud brik van 40 jaar oud of van 20 jaar oud, stoot veel meer schadelijke stoffen uit. Wat dacht je waarom mensen die een auto kopen die weinig CO2 uitstoot heeft, in combinatie met weinig energie verbuik, een premie? Vast niet omdat hij net zo schadelijk is als een oude auto.
milieuhype? CO2 is ook pas de laatste jaren in de mode :roll:
Overigens blijf ik er bij dat je ijs beter in vaste vorm kan hebben dan in vloeibare vorm. Want als jouw theorie zou kloppen... waarom zijn er dan zoveel deskundigen bang dat de aarde zou overstromen? Dan, sneeuw! Als wij sneeuw in de tuin hebben en dat smelt, dan wordt het wel een natte bende. Maar goed wij zijn het hier niet over eens... dus dan laat de toekomst het maar uitwijzen.
enigste oplossing....het mag niet meer sneeuwen... heb jij ook geen natte bende meer in je tuin :roll:

Toet
Autosnelweg
Autosnelweg

Ongelezen bericht door Toet » 10 apr 2009, 00:14

Al gore gedachte = zakkenvullerij!

Weet je wat ik zo gek vind?

Als de zeespiegel zo vreselijk snel stijgt... waarom wordt het strand dan niet kleiner?
Begonnen met rijles op 30-07-2008
Theorie examen op 12-12-2008 en geslaagd!
Praktijkexamen op 12-05-2009 1e keer GESLAAGD!!

Plaats reactie

Terug naar “Het CBR.”