Angstige lesser

Plaats hier je vragen over rijles en rij-examens.
Plaats reactie
Gea401
Stapvoets
Stapvoets

Angstige lesser

Ongelezen bericht door Gea401 » 27 aug 2009, 11:47

Hoi, Ik heb eergisteren een proefles gehad om te zien of ik het motorrijden leuk vond. Ik ben 43 jr Mijn man rijd motor, mijn zoons rijden motor en nu had ik zoiets van: dan ik ook maar. Nou is het zo dat ik te recht op rijd. Ik ben bang om mijn lichaam mee te laten hellen met de motor. Bij de bochtjes op het terrein laat ik het gas los en stuur voorzichtig door de bocht.
Ik moest op een gegeven moment terug rijden naar de instructeur en stoppen. Ik had nog niet veel benul van de achterrem en omdat ik daar mee bezig was kneep ik de voorrem te hard in. Daar ging ik ondersteboven. Zere knie. Ik had alleen een spijker broek aan, omdat ze mijn maat niet hadden. Heb al wel geschakeld naar zijn 2, maar bij de bocht schakel ik terug. Nu is mijn vraag: zou ik ooit over mijn angst heen komen? Ben erg klein 1.66 m en kan dus bijna niet bij de grond komen.
Zijn er nog meer vrouwen zoals ik die zo'n angst hebben? (overigens mijn zoon heeft pas een ongeluk gehad met de motor, wel goed afgelopen maar versterkt mijn angst wel) :?
Ik moest gelijk de eerste les al op een weg met drukke vrachtwagens rijden! en ook lag er een hoop zand. De instructeur kon me niet eens zien. Het ging me veel te snel. Ik vond de situatie zeer onveilig. Moet een instructeur de 1e keer niet langzaam met je meelopen? Weet nu niet of ik verder moet gaan. :(

Instructeur 2
Rij-instructeur

Re: Angstige lesser

Ongelezen bericht door Instructeur 2 » 27 aug 2009, 17:02

Bij zo'n instructeur zou ik niet gaan lessen.

Mijn collega heeft mij de eerste lessen achterop meegenomen naar een groot parkeerterrein. Daar mocht ik oefenen in beheersing van de motor. Toen hij vond dat het veilig was de openbare weg op te gaan mocht ik op rustige weggetjes achter hem aanrijden.
Dat is ook veel beter voor jezelf om vertrouwen te krijgen.

Agility 125
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door Agility 125 » 29 aug 2009, 17:43

Ga bij jezelf na of je het ook echt zelf wil..en leuk gaat vinden..of alleen maar omdat je gezin motor rijdt :roll:
In het 2e geval zal je nooit de motivatie vinden en angstig blijven..in dat geval..niet doen dan :?

Nihao
Stapvoets
Stapvoets

Ongelezen bericht door Nihao » 23 sep 2009, 15:14

Ik zal niet luisteren naar die betweterige Instructeur 2 maar gewoon op je gevoel afgaan.

Instructeur 2
Rij-instructeur

Ongelezen bericht door Instructeur 2 » 23 sep 2009, 19:21

Nihao schreef:Ik zal niet luisteren naar die betweterige Instructeur 2 maar gewoon op je gevoel afgaan.

Hee mocht jij even van je mammie achter de pc ?

yamal
Buiten bebouwde kom
Buiten bebouwde kom

Ongelezen bericht door yamal » 23 sep 2009, 20:35

Als iemand nihao's luier en ip-ban even wil verschonen is ie weer een tijdje stil.
bidden is aangeleerd, word geen naprater

Instructeur 2
Rij-instructeur

Ongelezen bericht door Instructeur 2 » 27 sep 2009, 16:25

yamal schreef:Als iemand nihao's luier en ip-ban even wil verschonen is ie weer een tijdje stil.
:lol:
Het zou hetzelfde figuur kunnen zijn die ik onlangs met de ttt had. Zwaar onbeschoft tegen de examinator, en zo dom dat ze dan niet eens door hebben dat ze hun eigen glazen ingooien. :roll:

pienterpookje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door pienterpookje » 05 okt 2009, 16:47

Misschien heel dom hoor, maar je mag toch pas de openbare weg op als je het AVB 1 of zo iets hebt behaald? Of sla ik de plank nou mis? Want ik had begrepen dat je eerst je voertuigbeheersing moest kunnen, en dat je daarna pas de weg op mocht.

gr Eef

p.s. beter luisteren naar een Instructeur dan naar iemand die nog niet eens zijn rijbewijs heeft.
En één geluid breekt plots de stilte,
Het komt uit de lucht en botst tegen torens en muren
't is een man aan de beiaard
En hij lijkt wel gek,
Hij speelt een lied dat wel uren mag duren...

Agility 125
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door Agility 125 » 16 okt 2009, 12:42

Klopt...wettelijk mag je, als je nog niet in het bezit bent van een rijbewijs B of certificaat A, niet de openbare weg op, wel op een oefenterrein
om de AVB oefeningen te leren en voor te bereiden op het AVB examen.
Uiteraard alleen onder toezicht en begeleiding van een Rij-instructeur A.
In de praktijk komt het wel voor dat door, een geoefende leerling (bv schakelbromfiets ervaring) naar het oefenterrein gereden wordt onder toezicht van een Rij-instructeur A.
Maar de meeste leerlingen halen eerst het certificaat A voordat met motorrijlessen begonnen wordt of hebben een rijbewijs B.

Eef
Stapvoets
Stapvoets

Ongelezen bericht door Eef » 21 okt 2009, 21:20

Hallo Gea!
Ik heb de eerste ritten niet zelf gereden, maar achterop bij de instructeur naar een verlaten terrein. Daarna is de instructeur bij mij achterop gegaan, totdat hij het idee had dat ik wist hoe ik met de motorfiets om moest gaan (ik heb bv ook nooit brommer gereden).

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar andere rijscholen en eens vragen hoe ze daar te werk gaan.

Nog één vraag: op wat voor motor heb je les? Mijn vriendin is 1.62 en kreeg les op een verlaagde Honda CB500: geen problemen met de voeten aan de grond! Ook met de niet verlaagde fiets kon en kan ze inmiddels overweg, mits niet te zwaar om op te vangen.

Mvg, Eef.
Smilies zijn voor mensen die niet menen wat ze zeggen ;)

Plaats reactie

Terug naar “Motorfiets - De praktijk.”