Wat vinden jullie?

Plaats hier je vragen over rijles en rij-examens.
Plaats reactie
pienterpookje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Wat vinden jullie?

Ongelezen bericht door pienterpookje » 07 mar 2009, 20:43

Ik heb de voorzichtige maar wonderschone droom om deze zomer misschien een motorrijles te nemen. Gewoon voor het leuk.

Net als vorig jaar wilde ik dit jaar naar de opendag van het DIBO. Daar had ik mij netjes voor aangemeld en samen met een vriend zou ik om 15:30 weer een try out hebben. Ik heb dit aangegeven aan de telefoon, dat ik vorig jaar er ook al eens was, en dat het heel leuk was. Enfin wij naar het DIBO en eerst had ik een proefles met de vrachtwagen. Dat was heel erg leuk. Daarna was er een demo slippen en daarna zouden wij samen gaan motorrijden op een eigen terrein. Het DIBO heeft een groots terrein waar je kan oefenen.

Enfin we waren als laatste twee aan de beurt. Voor ons was er een groep van 7 man geweest. [ sinds wanneer mag dit met maar 1 instructeur?] Nou wij stonden te wachten en echt te popelen! We gingen achter de instructeur aan naar binnen, net als de groep en stonden daar tussen al die andere mensen. De balie juffrouw zei tegen meneer H dat ze nog twee kandidaten had. Meneer H weigerde ons te laten rijden. Hij zei, waar iedereen bij was... zeker 20 man, dat hij dat niet deed. Wij waren immers vorig jaar ook geweest, en wij deden er niks meer. Vorige keer ging het ook allemaal nog maar nét goed, en hij kon niet ingrijpen. Het was te gevaarlijk als we zouden gaan rijden en ze hadden nu net nog zwaardere motoren gekregen. [ zouden 18 jarigen dan geen motorrijles kunnen krijgen daar?] en dat het dus niet verantwoord was.

Ik ben vorig jaar niet gevallen, ook niet bijna. Ik heb slalom gereden, bochtjes gedraaid enz. De motor bokte soms een beetje... maar er was geen sprake van vallen, of het dreigen van vallen. Het slalommen ging zonder dat de voeten aan de vloer moesten. Nog sterker, die zijn die 20 minuten dat we toen reden, niet aan de vloer geweest, alleen toen we moesten stoppen. Dit moest dmv knijprem en de koppeling. Ik stond mooi stil, motor sloeg niet af... er was niks aan de hand.

Alleen mijn aller allereerste meters, zonder enige kennis van het voertuig gingen wat wiebelig... omdat ik toen met mijn voet op de voetrem stond en niet op het stepje. Ik zwabberde toen een beetje, maar de instructeur liep naast mij. Verder is er niks gebeurt.

Kan een instructeur in de eerste 20 minuten van iemand motorrijlessen al iemand afserveren? Wat zeer frappant was, dat hij toen vroeg of we nog terug kwamen. Hij heeft ons toen niet afgeraden motorrijles te nemen. Ik heb toen op een CBF 35 kw gereden [?] op aanraden van hem, terwijl zij wisten dat wij geen kennis van zaken hadden.

Ik voelde mij enorm voor l*l gezet, en het voelde of hij mij droom meteen ook maar had afgepakt. Wat vinden jullie van deze actie? Overigens geen kritiek op het DIBO zelf, want daar heb ik hele leuke ervaringen verder.
En één geluid breekt plots de stilte,
Het komt uit de lucht en botst tegen torens en muren
't is een man aan de beiaard
En hij lijkt wel gek,
Hij speelt een lied dat wel uren mag duren...

obiwan
Autoweg
Autoweg

Re: Wat vinden jullie?

Ongelezen bericht door obiwan » 07 mar 2009, 22:47

He, das geen handige actie van 'm.
Als je er zin in hebt gewoon doen!

Dat je de eerste keer al kon rijden zonder voetje aan de grond is een goed teken.

Er worden door het hele land "motoropstapdagen" georganiseerd.

Zoek maar eens via google.

Deze bijvoorbeeld zijn niet echt bij jou in de buurt maar wel al lekker snel.

http://www.motorrijschoolkarinaalhuizen ... -opstapdag

http://www.hoekstra.net/motor/7/34/Spec ... dagen.html

Plaats reactie

Terug naar “Motorfiets - De praktijk.”