gezakt

Plaats hier je vragen over rijles en rij-examens.
Plaats reactie
ik1985
Stapvoets
Stapvoets

gezakt

Ongelezen bericht door ik1985 » 23 jun 2007, 19:15

Ik ben gisteren op rijexamen gegaan voor de motor, maar helaas heb ik het niet gehaald. :(
Na 42 lessen vond de instructeur wel dat ik het kon. Maar na een kwartier werd het examen voor gezakt verklaard.
Het rijden gaat goed, maar de bijzonderen verrichtingen zijn bij mij nog niet allemaal in orde. Vooral de snelle slalom doe ik nog helemaal niet goed. Ik heb twee pogingen mogen doen maar ik sloeg elke keer enkele pionnetjes over. Ik ben (ook nog na 42 lessen) bang dat ik val tijdens het slalommen.
Heeft iemand tips?
Wie spelfouten vindt, mag ze houden.....

Verkeersschool CLARIEN vo
Circuit
Circuit

Re: gezakt

Ongelezen bericht door Verkeersschool CLARIEN vo » 23 jun 2007, 22:37

Je hebt gisteren examen gedaan voor voertuigbeheersing (AVB). Of heb je examen gedaan in Duitsland?
Ik zag bij je woonplaats staan "Duitsland".

Omvallen tijdens de slalom is wel mogelijk maar na 45 lessen zou je dat inmiddels wel onder de knie moeten hebben.
Daar kan "Toontje" hele mooie theoriën op loslaten :-)

Marcel
Een goede rij-opleiding kost geld, een slechte kost meer!!

De instructeur bepaalt de kwaliteit, de leerling de snelheid van de rij-opleiding!!

Nog maar één dag....
(en dan is het morgen)

Let's Hyve:

www.krachtiguitdejaren80.hyves.nl

Toontje

Ongelezen bericht door Toontje » 23 jun 2007, 23:51

Je kan niet omvallen als je harder rijdt dan 5 km/u! Je moet de motorfiets alleen wel laten doen wat-ie wil.

En Marcel . . . dat is geen theorie, maar keiharde werkelijkheid!

Stuur in de snelle slalom met één arm tegelijk, terwijl de andere even niet meedoet. Duw tegen de juiste stuurhelft en de slalom gaat vanzelf, want de motorfiets komt vanzelf weer terug. Hij wil immers niet omvallen! Je moet alleen even het juiste ritme vinden.

Maar als je bent gezakt, was er wel iets meer fout dan alleen die slalom.

Verkeersschool CLARIEN vo
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door Verkeersschool CLARIEN vo » 24 jun 2007, 00:21

Hoi Toontje,

Ik ken de theorie en de praktijk ervan :-).

Ik refereerde aan je eerdere postings over dit onderwerp.

Marcel
Een goede rij-opleiding kost geld, een slechte kost meer!!

De instructeur bepaalt de kwaliteit, de leerling de snelheid van de rij-opleiding!!

Nog maar één dag....
(en dan is het morgen)

Let's Hyve:

www.krachtiguitdejaren80.hyves.nl

ik1985
Stapvoets
Stapvoets

Ongelezen bericht door ik1985 » 25 jun 2007, 12:10

Inderdaad, ik woon in Duitsland. En omdat ik voor de opleiding als rijinstructeur (in duitsland) de rijbewijzen BE, A en CE moet hebben ben ik nu bezig met A.

@Toontje: Helaas was er niks anders fout dan de slalom! Het rijden etc. ging goed. Maar na de tweede keer slalom (die ook fout was) was het examen voorbij! Ik weet niet hoe het dan in Nederland zit, maar in Duitsland was hiermee de koek op.

Ook na 42 rijlessen heb ik het helaas door de angst nog steeds niet onder de knie. :(
Wie spelfouten vindt, mag ze houden.....

Toontje

Ongelezen bericht door Toontje » 26 jun 2007, 10:46

42 lessen is nog steeds geen onredelijk aantal. Motorrijden is nu eenmaal moeilijker dan autorijden. Gewoon meer oefenen.

hvdrhee
Buiten bebouwde kom
Buiten bebouwde kom

Ongelezen bericht door hvdrhee » 28 jun 2009, 01:16

Toontje schreef:Motorrijden is nu eenmaal moeilijker dan autorijden.
Dat is persoonlijk denk ik.
Ik ken mensen die wel een A rijbewijs hebben, maar juist geen B. 't Is maar net wat je meer ligt. Hoeveel 'wielen' je gewend bent, en of je een kooiconstructie prettiger of minder prettiger dan een helm vind.
2008 - Begonnen met lessen
2008 - Geslaagd, theorie rijbewijs B - 6 fout
2008 - Gezakt voor TTT, geen vrijstelling
2009 - Geslaagd, rijbewijs AM - 2 fout
2009 - Theorie rijbewijs B opnieuw behaald
18-11-2009 - GESLAAGD voor rijbewijs B !!! :D (2e keer)

De kieb
Rij-instructeur
Contacteer:

Ongelezen bericht door De kieb » 01 jul 2009, 00:14

Toontje schreef:42 lessen is nog steeds geen onredelijk aantal. Motorrijden is nu eenmaal moeilijker dan autorijden. Gewoon meer oefenen.
?;f !,6 !,6 !,6 !,6 !,6 Daar ben ik het wel mee eens. Als Motorrijder ben je erg kwetsbaar en dat vraagt m.i. meer van je dan wanneer je in de auto zit. Er zijn nog wel meer verschillen natuurlijk. Ik probeer mijn "autoleerlingen" altijd te vertellen dat waar je naar kijkt je naartoe rijdt. Daar voeg ik altijd aan toe "dat is nu zo maar op de motor is dat 10 x erger"
Juiste beslissingen berusten op ervaring.
Ervaring berust op onjuiste beslissingen.

Plaats reactie

Terug naar “Motorfiets - De praktijk.”